reklama

rekomenduojame


Promoservice.lt
Ryšiai su visuomene

VersloSavaite.lt
Svarbiausios verslo naujienos

Bikko.lv Bikko.ee
Dviračiai ir jų reikmenys internetu Latvijoje ir Estijoje
Sportosavaite.lt   
2009 10 27, 13:36
Greičio dievas

Image
Šį sekmadienį Didžiojoje Britanijoje Sebastianas Loebas iškovojo savo šeštąjį čempiono titulą iš eilės ir dar kartą įrodė pasauliui, jog lygių jam dar ilgai nebus.

Nr. 1 ?

Kuomet pagalvoji apie automobilių sporto dievus, į galvą ateina tokie vardai kaip Juanas Manuelis Dangio, Ayrtonas Senna, Alainas Prostas, ir, žinoma – Michaelis Schumacheris.

Taip, visi šie sportininkai yra Formulės 1 pilotai, kurie dažniausiai užgožia savo kolegas iš purvinų, niekam nežinomų ralio trasų. Tačiau dabar, į šį vairuotojų sąrašą įsiterpė ir galbūt pačią jo viršūnę užvaldė prancūzas S. Loebas.

reklama

Neveltui ralio meistras buvo pravardžiuojamas „Ralio Schumacheriu“. Panašumai tarp šių dviejų talentų yra akivaizdūs. Abu pasižymi šaltu protu ir puikiai susidoroja net su didžiausiu spaudimu. Tiek vienas, tiek kitas yra nenusakomai greiti bet kokiomis sąlygomis, bet kokiu metu. Yra tik vienas nežymus skirtumas tarp dviejų greičio dievų – ralyje prancūzas yra greitesnis nei vokietis Formulėje 1.

S. Loebas jau antraisiais savo dalyvavimo Pasaulio ralio čempionate metais iškovojo pirmąjį titulą. Ir tai anaiptol nebuvo pabaiga.

Jau sekančiais metais prancūzas buvo vadinamas geriausiu vairuotoju ralio istorijoje. 2005 m. pasiekti du rekordai – 6 pergalės iš eilės ir 10 pergalių per sezoną. Lyg to būtų negana, 2006 metų sezone jis dar kartą iškovojo čempiono titulą, nors ir praleido paskutinius 4 čempionato etapus.

Susidaro įspūdis, kad viskas apie ką jis galvoja yra tik ralis. Jis pats yra ralis ir tai buvo aišku nuo pat jo karjeros pradžios kuomet  1998 metais jis laimėjo pirmuosius du Prancūzijos „Citroen Saxo Trophy“ ralio etapus. Tais pačiais metais jis laimėjo ir Prancūzijos šio turnyro čempiono titulą.

Kelias į šlovę

„Citroen“ komanda suprato kokį deimantą turi savo gretose ir ėmėsi jį ugdyti. Komandos vadovas Guy‘us Frequelinas lydėjo ir patarinėjo jaunajam Sebastianui kuris nugalėjo Prancūzijos nacionaliniame ralio čempionate, o vėliau ir WRC „Junior Super 1600“ klasėje.   

2002 metais Vokietijoje S. Loebas laimėjo pirmąjį savo WRC etapą. Tačiau akivaizdžiai didinti savo greitį bei tobulinti techniką ir pastovumą jis pradėjo 2003 metais. Prancūzas ėmė gerinti savo silpnąsias puses, kadangi žvyro danga nebuvo jo mėgstamiausia, o geriausius laikus demonstruodavo tik ant asfalto.

Būtent 2003 metais jis nedavė ramybės Peteriui Sollbergui ir vijosi jį iki pat sezono pabaigos. Sebastianas tai metais užėmė antrąją vietą čempionate ir atkreipė viso pasaulio dėmesį į save.

Tai kas vyko po to yra įspūdingų rekordų, legendų ir pasiekimų rinkinys. 2004 metais jis užkariavo ralio pasaulį, 2005 tiesiog sutrypė visus priešininkus. 2006 metai pateikė kelias staigmenas tačiau net ir tai nesustabdė greičio fanatiko.

„Citroen“ komanda metams paliko čempionatą tam, kad tobulinti automobilius ir atlikti begalę tyrinėjimų. Tai privertė Sebastianą ieškoti kitos komandos. Taigi, pirmą kartą jis atstovavo privačiai komandai pavadinimu „Kronos Racing“. Prancūzas lenktyniavo su pamėgtu „Citroen Xsara WRC“ automobiliu ir nepaisant visų sunkumų ir jau minėtų praleistų 4 etapų trečią kartą iškovojo čempiono titulą. Be to jis pagerino Carloso Sainzo pergalių rekordą.

Vienos įspūdingiausių 2006 metų prancūzo lenktynių vyko Monake. Jau pirmajame greičio ruože Sebastianas nesuvaldė automobilio ir išlėkė iš trasos. Startuoti teko iš naujo su kelių minučių bauda, bei iš paskutinės pozicijos. Tačiau tai anaiptol nesustabdė prancūzo. Likusiuose greičio ruožuose jis pademonstravo protu nesuvokiama tempą ir galų gale lipo ant nugalėtojų pakylos bei iškovojo antrąją vietą ralyje.

Atsiranda pajėgių priešininkų

2007 metais „Citroen“ sugrįžo su naujutėliu „Citroen  C4 WRC“ automobiliu. Naujasis prancūzų inžinierių kūrinys debiutavo sėkmingai ir S. Loebas su juo laimėjo pirmąjį sezono ralį vykusį Monte Carlo. Antrajame etape, Švedijoje, prancūzas atvažiavo antras ir nuo artimiausio persekiotojo švedo Marcuso Gronholmo atsiplėšė 2 taškais. Norvegijos etape Sebastianas buvo lyg nesavas ir atvažiavo tik 14 pozicijoje. Visgi, vėliau  jis atsitiesė ir laimėjo tris etapus iš eilės. tačiau Italijoje, Sardinijos ralio metu čempionas klaidą ir išlėkė iš trasos. Ralį laimėjo M. Gronholmas ir turnyrinėje lentelėje paveržė pirmąją vietą iš prancūzo.

Vėliau sekė intriguojanti dvikova tarp M. Gronholmo ir S. Loebo. Pastarasis po truputi vijosi lyderį, o Naujosios Zelandijos ralyje pateikė dar vieną rekordą. Prancūzas finišavo antras su mažiausiu ralio istorijoje skirtumu – 0,3 s.  

Japonijoje M. Gronholmas taip pat padarė klaidą tačiau ja, S. Loebas nesugebėjo pasinaudoti. Dėl šturmano kaltės naujasis „C4 WRC“ išlėkė iš trasos ir abu lyderiai nesurinko nė vieno taško. Panašiai susiklostė ir Airijos ralis, tačiau šį kartą prancūzas pasinaudojo švedo klaida ir išsiveržė į priekį 10 taškų skirtumu. Paskutiniame etape Velse Sebastianas nekovojo dėl pergalės, o stengėsi išsaugoti pranašumą. Jam tai apdaryti pavyko ir jis iškovojo ketvirtąjį titulą iš eilės.

2008 metais Čempionui vėl nebuvo lygių ir jis iškovojo dar vieną čempiono titulą. Tuo tarpu, šiais metais, tai buvo bene sunkiausias sezonas ralio meistrui, tačiau jis dar kartą įrodė, kad jo žvaigždė dar neužgeso. Visi ralio sirgaliai sezono pradžioje galvojo, kad nugalėtojas jau aiškus, kuomet S. Loebas laimėjo pirmuosius 5 etapus. Tačiau suomis Mikko Hirvonenas labai patobulėjo ir rimtai kėsinosi atimti čempiono karūną iš S. Loebo. Paskutiniame etape esant M. Hirvoneno vieno taško persvarai, laukė intriguojanti bei įtempta kova. Visgi S. Loebas dar kartą pademonstravo šaltą protą ir iškovojo savo šeštąjį čempiono titulą.

Faktai:

-         35 metų prancūzas rekordininkų tapo jau praeitais metais kuomet aplenkė keturiskart pasaulio čempioną, suomį Tommy Makineną. Pastarajam čempiono titulą išlaikyti pavyko nuo 1996 iki 1999 metų.

-         S. Loebas, kartu su šturmanu Danieliu Elena, per savo karjerą, prasidėjusią 1999 m., laimėjo 54 ralio etapus. Tai yra pasaulio rekordas ir visas pergales prancūzas yra pasiekęs su „Citroen“ automobiliu.

-         Ralio meistras, prieš sėsdamas prie automobilio vairo sportavo... Gimnastiką.

-         Jis yra tik antras prancūzas laimėjęs pasaulio čempiono titulą. Pirmasis jį 1994 m. iškovojo Didier Auriolis.

-         2006 metais, likus 4 etapams iki čempionato pabaigos, S. Loebas važinėdamas kalnų dviračiu susilaužė ranką. Prancūzas tuo metu turnyrinėje lentelėje prieš artimiausią persekiotoją, švedą Marcusą Gronholmą pirmavo 35 taškais. Tačiau švedas nesugebėjo išplėšti titulo, kadangi Australijos ralyje atvažiavo tiktai penktoje pozicijoje.

-         2008 metais jis pasiekė dar vieną rekordą – 11 pergalių per vieną sezoną. Jis pagerino savo asmeninį – 10 pergalių per sezoną rekordą kurį pasiekė 2005 metais.

 

Sportosavaite.lt

 


Norėdami naudoti portale Sportosavaite.lt publikuojamą informaciją būtinai susisiekite su redakcija telefonu ar el. paštu. Gavę sutikimą ir naudodami portalo informaciją įdėkite nuorodą (internete – aktyvią nuorodą) į Sportosavaite.lt.



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

Susiję straipsniai:

 
< Ankstesnis