reklama

rekomenduojame


Promoservice.lt
Ryšiai su visuomene

VersloSavaite.lt
Svarbiausios verslo naujienos

Sveikatosnaujienos.lt
Svarbiausios sveikatos naujienos

Kokybiškos žieminės padangos

NT naujienos

reklama

SportoSavaite.lt   
2015 01 14, 10:56
Avarija Dakare nenutraukė B. Vanago odisėjos

Image
G.Kropio nuotr.
Po patirtos skaudžios traumos optimizmo ir ryžto neprarandantis „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ lenktynininkas toliau skinasi kelią savo trečiojo Dakaro finišo link. Devintas ralio etapas Benediktui Vanagui ir Andrejui Rudnickiui pateikė naują išbandymą – po apmaudžios avarijos ėmė kaisti automobilio variklis, bet sunkumų jau užgrūdintas ekipažas su šia kliūtimi susidorojo.

 

„Tai buvo mano viena sunkesnių dienų gyvenime. Vienareikšmiškai. Dėl sužalotos rankos jaučiu baisų nepatogumą ir tikrai didžiulį skausmą. Panašu, kad organizmas reaguoja į rankos lūžį – purto drebulys, ištino gerklė. Manau, kad tai ne kas kita, kaip viso kūno reakcija. Grįžęs į bivuaką veikiausiai vėl apsilankysiu pas medikus“, – iškart po finišo sakė B. Vanagas, pridūręs, kad ir toliau atkakliai sieks finišo.

reklama

 

Prieš startą saują vaistų nuo skausmo suvartojęs Lietuvos atstovas maždaug už 40 kilometrų nuo greičio ruožo pradžios buvo priverstas sustoti ne dėl savo kaltės: „Vienas lenktynininkas sugalvojo važiuoti prieš eismą atbulas ir atsitrenkė į mūsų automobilio priekį bei sugadino daug detalių. Iškart išbėgo aušinimo skystis. Turėjome remontuotis, pripilti vandens, kad galėtume važiuoti toliau – sugaišome daug laiko. Paskui visą laiką gyvenome dulkėse. Antrąkart teko sustoti, kai pamatėme, kad dar reikia nuorinti aušinimo sistemą.

 

Vos tik sustojęs dulkėse, lenktynininkas privalo aktyvuoti specialų saugumo įrangos režimą, kuris iš galo atvažiuojantiems varžovams praneštų apie priekyje esančią kliūtį. Jis to nepadarė ir dar sumanė važiuoti atgal. Kai lenktynininkai nesilaiko taisyklių ir saugumo reikalavimų, dėl tokio neatsakingo elgesio kenčia aplinkiniai. Panašu, kad jo automobilis dėl susidūrimo rimčiau nenukentėjo, o mūsų mechanikams teks padirbėti.“

 

Kalamoje įsikūrusiame bivuake siaučia smarki smėlio audra. Laikinieji stovyklos gyventojai akis nuo „fesh-fesh“ dulkių saugo užsidėję slidininkų akinius. Greičio ruože nukentėjusį B. Vanago „Toyota Hilux“ visureigį remontuosiančių mechanikų laukia darbinga naktis nepavydėtinomis oro sąlygomis.

 

Devintajame etape visų kategorijų lenktynininkai – motociklininkai, keturračių vairuotojai, automobilių ir sunkvežimių ekipažai – stojo į startą identiškame 450 km ilgio greičio ruože iš Ikikės į Kalamos miestą šiaurės Čilėje. Pasak organizatorių, tai turėjęs būti simbolinis atsisveikinimas su Atakama. Deja, ne visiems jis buvo svetingas. Sausiausia planetos vieta vadinama Pietų Amerikos dykuma B. Vanago ir A. Rudnickio tandemui neleido lengvai išsivaduoti iš smėlėtų pančių.

 

„Vieną kartą buvome užklimpę „fesh-fesh’e“. Tiesiog nesugebėjau išvairuoti viena ranka ir pakibome. Prireikė gal penkių minučių, kol išsivadavome. Pavyko pakankamai greitai. Darbavomės abudu, bet, žinoma, išlipus iš automobilio, Andrejus dabar padaro daugiau darbo, nes aš nelabai galiu“, – apie trasoje patirtus sunkumus pasakojo B. Vanagas.

 

Dienos lenktynes pradėję iš 39 startinės rikiuotės pozicijos, jau pirmame kontrolės punkte lietuviai nusirito į galą – 69 vietą. Visa tai, anot B. Vanago, susiklostė dėl nelemtos avarijos, ekipažui sudeginusios daug itin brangaus laiko. Išsprendę technikos problemas, juodojo „Toyota Hilux“ pilotai sugrįžo prie savojo tempo ir aplenkę kelias dešimtis varžovų finišavo 48 vietoje.

 

Greičiausias devintajame etape buvo praėjusių metų Dakaro čempionas ispanas Nani Roma, greičio ruožą įveikęs per 4 val. 41 min. 56 sek. „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos lenktynininkai nuo nugalėtojo atsiliko 2 val. 50 min. ir 38 sek. Bendroje įskaitoje po devynių etapų jie užima 24 vietą ir puse minutės lenkia iškart po lietuvių žengiantį tituluotą paskutinio etapo lyderį iš Ispanijos.

 

Trečiadienį dalyvių laukia dešimtas Dakaro etapas iš trylikos numatytųjų. Jis lenktynių karavaną sugrąžins į Argentiną. Dieną pradėję Kalamoje, lenktynininkai iš bivuako iki starto vietos turės nuvažiuoti 385 km. Automobilių vairuotojai varžysis 358 km greičio ruože.

 

Organizatoriai dalyviams žada itin nekomfortišką lenktynių dieną su duobėtais ir kalnuotais keliais. Įspėjama, kad siauruose keliukuose automobilių šonai neišvengiamai bus „paženklinti“ naujais randais. Trasa drieksis dideliame aukštyje, kuris vietomis sieks puspenkto kilometro virš jūros lygio. Kito bivuako vieta – Saltos mieste, Andų kalnų papėdėje.

 

Iki visų taip geidžiamo finišo podiumo, kuris jau šeštadienį ištvermingiausiųjų lauks Argentinos sostinėje Buenos airėse, dalyviams dar liko nuvažiuoti 2797 km. Iš jų 1025 km sudarys paskutiniai keturi greičio ruožai.

 

Sportosavaite.lt

 


Norėdami naudoti portale Sportosavaite.lt publikuojamą informaciją būtinai susisiekite su redakcija telefonu ar el. paštu. Gavę sutikimą ir naudodami portalo informaciją įdėkite nuorodą (internete – aktyvią nuorodą) į Sportosavaite.lt.



 

Komentuoti
Vardas:
Komentaras:

Neburnok
Apsaugos kodas:* Code

Susiję straipsniai:

 
< Ankstesnis   Kitas >